האם ערבות בנקאית מבטיחה תשלום שכירות?

0
1272
קרדיט: depositphotos

אם עברתם במהלך השנים בטח נתקלתם במושג ערבות בנקאית לשכירות ולא ממש הבנתם מה זה, אז כדי לעשות סדר בנושא כדאי שתקראו את המאמר הבא ותבינו מהי ערבות בנקאית לשכירות וכיצד היא מגינה על דמי השכירות של המשכיר.

מהי ערבות בנקאית לשכירות?

ערבות בנקאית לשכירות היא הסכם חתום בין המשכיר לשוכר וערביו. היא דרכה להגנת הרכוש ודמי השכירות אשר משולמים על ידי השוכר. היא כוללת ערבות שנעה בין 6-3 חודשים ואשר חתומה על ידי שני ערבים של השוכר. ערבות זו מבטיחה לבעל הדירה המשכיר שאם נגרם נזק לרכוש או שדמי השכירות משולמים באופן חלקי או לא משולמים כלל, בעל הדירה יקבל על כף פיצוי מהשוכר. כמו כן, לערבות בנקאית לשכירות ישנה מועד פקיעת תוקף ולכן חשוב שתהיה בתוקף אם רוצים לתבוע את השוכר או לדרוש תשלום מהערבים שחתמו על עליו. הערבות היא אחד המסמכים בעלי האמינות הגבוהה ביותר והיא מוטלת על מי שהפר את החוזה. לכן, בעלי בעלי דירות רבים מעדיפים להשתמש בהה בעת הסכם הכשירה.

אילו סוגי ערבויות בהשכרת דירה קיימות?

קיימות כמה סוגי ערביות השכרת דירה שבהם אפשר להשתמש בעת הסכם חוזה השכירות. ערבויות אלה כוללות:

  • צ'ק בנקאי רגיל – צ'ק רגיל שעליו יש לשרטט בכתב יד קרוס ולכתוב צ'ק ביטחון.
  • צ'ק פתוח – צ'ק שבו חותמים אך לא מציינים את הסכום. צ'ק זה נפוץ יותר בתשלום מיסים כגון: ארנונה, מים, חשמל, גז ועוד.
  • פיקדון – תשלום במזומן בהתאם לסכום שנקבע מראש, אשר השוכר משאיר למשכיר במהלך השכירות במקרה של אי תשלום שכר דירה או נזק לדירה וכו'. פיקדון זה ממומש רק אם השוכר גרם לנזק לדירה או לא שילם את שכר הדירה כפי שסוכם בהסכם.
  • שטר חוב – מסמך משפטי הכולל את התחייבות השוכר לשלם את תשלומי השכירות כפי שהוסכם מראש בחוזה השכירות. שטר זה אינו כולל ערבים כמו שטר הערבות בנקאי.

יתרונות ערבות בנקאית לשכירות

לערבות בנקאית כמה יתרונות חשובים לעומת סוגי מסמכים אחרים. יתרונותיה כוללים:

  • בטחונות לגבי תשלום שכר הדירה – הערבות מבטיחה למשכיר את תשלומי השכירות מדי חודש וכולל בין היתר את הערבים.
  • ישנם ערבים – ערבות בנקאית כוללת את הערבים, וכך אם יש נזקים או עיכובים בתשלום שכר הדירה או אי תשלום של השוכר, הערבים הם אלה שצריכים לשלם.
  • אי אפשר לבטל את הערבות – נותן הערבות לא יכול לבטל את הערבות מטעמו והוא מחויב להסכם.
  • מניעת נזקים לדירה – אפשר להגן על נזקים שונים לדירה באמצעות ערבות זו ועל השוכר לפצות את המשכיר בסכום כסף בהתאם לגובה הנזק שעשה.
  • מגן על המשכיר – ההסכם עצמו מגן על זכויות המשכיר שיכול לממש את הכסף שלו באמצעות מסמך הערבות בצורה מהירה וללא כל הוכחות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here