איך עוזר לכם עורך דין לרכישת דירה?

0
188
קרדיט freepik

עורך דין לרכישת דירה הוא בעל מקצוע חיוני שיכול לסייע רבות לרוכשים לאורך תהליך הרכישה. הנה כמה מהתחומים המרכזיים בהם עורך הדין יכול לתרום:

  1. בדיקות משפטיות מקדימות – עוה"ד יחקור את המצב המשפטי של הנכס, יוודא שהמוכר הוא הבעלים הרשום ושלא רובצים על הדירה שעבודים או עיקולים. כך תרכוש את הנכס בלב שקט.
  2. ניסוח וליווי חוזה הרכישה – עורך הדין ינסח עבורך חוזה מפורט שמגן על האינטרסים שלך, כולל מועדי תשלום, תנאי מתלה, אחריות לליקויים ועוד. הוא גם ינהל מו"מ מול הצד השני.
  3. ייעוץ לגבי מיסוי – עוה"ד יסביר לך על חובות המס ברכישה (מס רכישה, מע"מ) וייעץ לך כיצד לחסוך ולמזער את התשלומים, למשל בבחירת שיטת המיסוי המתאימה.
  4. ליווי בהליכי משכנתא – אם נדרשת משכנתא למימון, עוה"ד ילווה אותך למול הבנק המלווה, יסייע במילוי המסמכים ויוודא התאמה בין תנאי המשכנתא לחוזה המכר.
  5. התנהלות מול הרשויות – עורך הדין יטפל בהיבטים המנהליים מול הרשויות כמו רישום הזכויות על שמך בטאבו ותשלום אגרות והיטלים, במטרה להקל ולזרז את התהליך.
  6. ייצוג במחלוקות – במקרה של סכסוך עם המוכר או קבלן, עורך הדין יהיה לצידך וייצג אתעניינך בערכאות המשפטיות תוך שמירה על זכויותיך.
  7. בדיקת תוכניות בנייה ורישוי – במקרה של רכישת דירה בבניין חדש או מקבלן, עוה"ד יוודא שהבנייה תואמת את התוכניות שהוצגו ושהיא מורשית כחוק. כך תימנע מלרכוש נכס בעייתי.
  8. עריכת הסכמים נלווים – מלבד חוזה המכר, ייתכנו הסכמים נוספים שיש לנסח, כמו הסכם שיתוף בין רוכשים, הסכמי שכירות וכד'. עוה"ד יערוך אותם ברוח ההבנות וימנע מחלוקות עתידיות.
  9. ייעוץ לגבי בדק בית – עורך הדין ידריך אותך לגבי ביצוע בדיקות מקדימות בדירה כמו בדק בית, ויקפיד שתוצאותיהן יוטמעו כראוי בחוזה מול הקבלן/מוכר כדי להבטיח את טיב הנכס.
  10. ייצוג בהליכי תמ"א 38 – אם הדירה הנרכשת מעורבת בפרויקט תמ"א 38, העו"ד ינתח את ההסכמים מול היזם וייצג אותך בהליכים הנדרשים מול הדיירים והרשויות.
  11. ליווי בקניית נכס מקבוצת רכישה – רכישה בקבוצה טומנת בחובה סיכונים ייחודיים. עורך הדין ינתח את החוזים, יסביר על הסיכונים וידאג למנגנוני הגנה מתאימים.
  12. ייעוץ בענייני ירושה – אם הנכס הנרכש מגיע מעיזבון, עורך הדין יוודא את חלוקת הזכויות על פי צו ירושה או צוואה כדין ואת העברת הבעלות באופן מסודר.

חשוב להדגיש שעל אף שניתן לבצע רכישת דירה באופן עצמאי, ההיבטים המשפטיים של עסקה כזו הם מורכבים וכרוכים לעיתים בסכומי כסף גדולים. טעות או השמטה יכולה לעלות ביוקר. לכן, התועלת בליווי עורך דין מקרקעין מומלץ עולה לאין שיעור על העלות הכרוכה בשכירת שירותיו. המלצתי האישית היא להיעזר בעו"ד כבר משלבי המשא ומתן הראשוניים, כדי שילווה את כל התהליך עד להשלמת הרישום והמעבר לדירה. כך תוכל לעבור את מסע רכישת הדירה בראש שקט ובביטחון.

לסיכום, ליווי של עו"ד מנוסה ברכישת דירה מבטיח שההליך יתנהל על פי הדין ושזכויותיך יישמרו. הוא מפחית מהותית את הסיכון לתקלות ומעניק שקט נפשי. לכן, רצוי מאוד להסתייע בשירותיו ולא להסתכן ברכישה עצמאית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here