המלצות על עסקים לפני הזמנת שירות – לא חוצפה לבקש!

0
1068
המלצות על עסקים לפני הזמנת שירות – לא חוצפה לבקש!

כאשר אנו באים לבחור איש מקצוע בתחום מסוים, לרוב חיפוש מהיר באינטרנט יספיק לנו כדי ליצור עמו קשר. לצערנו הרב, בשל העובדה שרבים מסתמכים רק על תוצאה של פרסומת ממומנת בגוגל ולא בודקים יותר לעומק את איש המקצוע או העסק שהם עובדים מולו – רבים יכולים ליפול קורבן למקרים לא נעימים שונים. באמצעות כמה בדיקות פשוטות או בקשה פשוטה של המלצות ניתן לחסוך אי נעימות, כסף ועוגמת נפש רבה – בכל תחום דרך אגב. לא משנה בין מדובר באינסטלטור שגובה מכם כמה מאות שקלים על שירות ועד עסקת נדל"ן שעשיתם מול חברה שלא בדקתם עליה ולו דבר אחד לפני שהחלטתם לעשות אתה עסקים.

אילו דברים חשוב לבדוק לפני שעושים עסקים עם חברה מסוימת?

כמובן שיש הרבה דברים שניתן לבדוק ולא תמיד צריך לבדוק הכול או להשקיע הרבה זמן בביצוע בדיקות שונות. הרי שאם מישהו נתקע מחוץ לדלת ביתו ונמצא כעת בהיסטריה ורוצה להזמין מנעולן כי הוא ממהר והוא בלחץ הוא לא יתחיל לבדוק עכשיו את ההיסטוריה של המנעולן, הרקע העסקי שלו וכו'. לכן הפתרון הטוב ביותר במקרים כאלה ואחרים היא פשוט לבדוק את ההמלצות אודות העסק. יש 2 אפשרויות במקרה כזה: לבקש מבעל העסק לשמוע המלצות מלקוחות ולבדוק המלצות לבד באינטרנט.

בדרך כלל בעלי עסקים לא ימהרו לתת טלפונים של לקוחות שיוכלו להמליץ על העסק וגם יש פתח גדול לרמאות בעניין הזה שכן הוא יכול לתת לכם גם את הטלפון של בן/בת משפחה שלו שימליצו עליו בפה מלא והרי אתם לא יודעים אם הם אובייקטיבים או לא. 

במקרה השני תוכלו לבדוק ביקורות באינטרנט. ביקורות אלה – כשהן חיוביות הן נחשבות כהמלצות. כאשר הן לא חיוביות הן נחשבות כביקורות וחשוב לקרוא גם אותן כדי לדעת לטוב ולרע מול מה אתם עומדים. בדרך כלל מומלץ לקרוא את הביקורות בתוצאות החיפוש בגוגל (אם יש כאלה), ביקורות אותנטיות של פרופילים של אנשים אמיתיים ברשתות החברתיות או להיעזר בביקורות של אתר אנשי מקצוע מומלץ הבודק לעומק את אנשי המקצוע המפרסמים בו – כמו למשל אתר המלצה. 

מדוע לא כדאי להסתמך על ביקורות באתר הלקוח בלבד?

הסיבה לכך היא די פשוטה. ניתן להעלות ביקורות פיקטיביות לאתר או אפילו לבקש מכמה חברים לצלם את עצמם, להמליץ ושנעלה את הסרטונים שלהם לאתר. לעתים לא כדאי להסתמך רק על זה וכדאי לבדוק ביקורות נוספות ברחבי הרשת. כמו כן, אם תוכלו בכל זאת לקבל טלפון מבית העסק על לקוח/ות שיכולים להמליץ עליו גם תוכלו לשאול שאלות ובכלל להרוויח מכך המלצה אותנטית ואמינה יותר בדרך כלל.

מתי כן הלקוח ישמח לתת לכם טלפון של לקוחותיו?

ראשית כאשר אין לו מה להסתיר. כלומר שיש לו לקוחות שיכולים להמליץ עליו בפה מלא והוא לא חושש מכך שתשוחחו עמם. עם זאת, חשוב להבין שיש פה קצת מעבר. בעל העסק צריך לכבד את הפרטיות של הלקוחות שלו ולכן הוא יוכל בדרך כלל למסור פרטים רק של לקוח שהוא ממש ביחסים טובים עמו או לקוח שהוא ביקש ממנו מראש את האישור לתת את המספר שלו כאשר הוא צריך המלצה. לכן לעתים בעל העסק יבקש מכם לתת לו יום אחד לדבר עם כמה לקוחות לבקש מהם אישור למסור את הטלפון שלהם כדי להמליץ. אפשרו לו לעשות את זה כיוון שזה חלק מהעניין של שמירה על פרטיותם וכבודם.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here