מהי תוכנית עסקית ומדוע היא חשוב לכל עסק?

0
1071
מהי תוכנית עסקית ומדוע היא חשוב לכל עסק?

תחום העסקים הוא תחום תחרותי, מאתגר וכזה שמצריך מאתנו עבודה סיזיפית מתמשכת כדי להצמיח את העסק שלנו, להרחיב את מעגל הלקוחות ולהגדיל את ההכנסות והרווחים בעסק. למעשה, עסק בתהליך צמיחה הוא עסק שעובד בצורה נכונה, החל מהגדרה ברור של העסק, החזון שלו והערכים שלו, דרך הזרועות הפועלות בעסק, בחירת העובדים, מחלקת השיווק והמסרים השיווקיים שהחברה רוצה להעביר ועד שירות הלקוח, המענה האנושי, ההתנהלות הפיננסית, השימוש בכלים טכנולוגיים ועוד. אבי הוכמן הוא יועץ ומנטור עסקי בעל ניסיון רב שנים בתחום ופועל גם בארץ וגם בחו"ל, מרצה ופעיל בתפקידי ייעוץ של חברות וגופים מובילים במשק. אבי ממליץ בחום על בניית תוכנית עסקית בשלב הראשון שתגדיר את העסק, קהל היעד והמטרות הכלכליות והמקצועיות של העסק לשנים הקרובות.

תוכנית עסקית ומדוע היא חשובה:

בניית תוכנית עסקית היא המהלך הראשון שכל בעל עסק צריך לעשות עוד מימיו הראשונים של העסק ולעתים עוד מלפני פתיחתו הרשמית של העסק. התוכנית העסקית תכלול בין היתר את שלבי ההגדרה והאפיון של העסק, קהל היעד שלו, המוצרים והשירותים שלו ואת החזון העסקי. בשלבים אלו מתחילים לגבש את הזהות של העסק ואת קהל היעד שאנו רוצים לפנות אליו. לאחר מכן ניתן יהיה לבדוק את המענה לצורך עבור אותו קהל יעד ולבחור את המסרים השיווקיים שנרצה להעביר לאותו קהל יעד. משם הדרך לבניית תוכנית שיווק וצמיחה לעסק תהיה קצרה וכל מה שצריך זה להתחיל להוציא אותה לפועל. התוכנית העסקית גם כוללת כתיבת מטרות מקצועיות ופיננסיות. מטרות אלו משמשות כמעין מפה לבעל העסק וכך הוא יוכל להיות מכוון מטרה ובכל פעם שישיג אותה יוכל להגדיר מטרה חדשה.

כתיבת מטרות לעסק:

בכל הליך ייעוץ עסקי תתבקשו להגדיר את המטרות שלכם. בין אם מדובר במטרות אישיות כבעלי העסק, מטרות פיננסיות של העסק (כמה אתם רוצים להרוויח בחודש, כמה מתוך זה יהיה רווח, מאילו שירותים/מוצרים אתם רוצים להרוויח את הסכומים האלה וכו') ומטרות מקצועיות (מעבר למשרד חדש גדול יותר, פיתוח של מוצר/שירות חדש, פיתוח של מחלקה חדשה, רכישה של מכונה גדולה ויקרה וכו'). חשוב לבחור מטרות לטווח הקצר ומטרות לטווח הארוך ולחלק את המטרות לפי קטגוריות שונות.

ייעוץ וליווי עסקי בכל שלב:

אבי הוכמן הוא מנטור עסקי כבר שנים רבות ואחד הדברים שהוא ממליץ עליהם ללקוחותיו הוא להתמיד בפגישות הייעוץ העסקי. הסיבה לכך היא שכאשר יש עין מקצועית בוחנת תמיד ניתן להישאר במסגרת של עשייה נכונה, מושכלת ומוכוונת מטרה ולהגיע לתוצאות. צרו קשר באתר או בטלפון 054-7766500 ונשמח לתת לכם שירות!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here