רישיון‌ ‌עסק‌ ‌–‌ ‌מי‌ ‌צריך‌ ‌ואיך‌ ‌מוציאים?‌

0
956
רישיון‌ ‌עסק‌ ‌–‌ ‌מי‌ ‌צריך‌ ‌ואיך‌ ‌מוציאים?‌

רישיון עסק היא תעודת הכשרה לתפעול עסק בתחום מסוים. ישנם עסקים מתחומים מסוימים או בעלי משלח יד ספציפיים הנדרשים ברישיון עסק. ההליך הינו הליך ביורוקרטי מורכב ולא פשוט ולכן כדאי להיצמד אל חברה מקצועית המתמחה בהנפקת רישיונות לעסקים בתחומים שונים ובקיאה היטב בהליך הביורוקרטי הנדרש. חברה כמו אגם הנדסה ורישוי מספקת שירותי ייעוץ וליווי עסקים החל משלבי התכנון של העסק ועד קבלת הרישיון המיוחל. החברה מטפלת בין היתר בתוכניות ההנדסיות, בענייני ביורוקרטיים סבוכים, בהתנהלות מול הרשויות והגופים השונים לצורך השגת הרישיון ועוד. 

עסקים הנדרשים להוציא רישיון עסק ואילו סוגי רישיונות קיימים:

בעוד ישנם עצמאיים ובעלי עסקים הנדרשים בהקמה בסיסית בלבד של עוסק פטור/מורשה או הקמה של חברה בע"מ הרי שיש חברות ובתי עסק מתחומים שונים המצריכים גם אישור הנקרא רישיון עסק. מדובר ברישיון מיוחד לתפעול עסק ספציפי הניתן בהתאם לפרטי העסק, המקום שלו, התחום שלו והשירותים שהוא מספק. בהתאם לאלה יהיו מספר קריטריונים שצריך לעמוד בהם כדי לקבל רישיון עסק. כך למשל עסקים בתחום המזון, עסקים מתחום הבריאות והרוקחות, עסקים מתחומי הטיפול השונים (לא רפואיים), חברות הדברה, חברות העוסקות במים ופסולת, חברות תחבורה, עסקים בתחום הווטרינריה ובעלי חיים, גנים ואולמות אירועים ועוד. ישנם מס' סוגי רישיונות שההבדל ביניהם הוא זמן הרישיון: 

  • רישיון זמני – ניתן לזמן מוגבל של עד שנה בדרך כלל.
  • רישיון תקופתי – ניתן לזמן של שנה עד עשר שנים.
  • רישיון לצמיתות – היתר קבוע שניתן להשתמש בו ולהפעיל את הסק.
  • היתר זמני – אישור זמני לתפעול העסק ומתן שירותים באמצעותו עד קבלת האישורים והסדרת הרישיון המלא.

איך מוציאים רישיון עסק בעזרת אגם הנדסה ורישוי?

כדי להמחיש לכם את תהליך העבודה והנפקת רישיון העסק ניקח לדוגמה מסעדה חדשה שצריכה להנפיק רישיון עסק מזון. תחילה בעל המסעדה יגיע לפגישה עם החברה ולאחר חתימה על הסכם העבודה וייפוי הכוח יאפשר לחברת אגם הנדסה ורישוי לבצע טיפול ראשוני במסמכים. החברה מכירה היטב את המסמכים הנדרשים להגשה בשל ניסיונה הרב בתחום, בעיקר בעסקי המזון, ועל כל יכולה להגיש את הבקשה לרישיון עסק בצירוף המסמכים הנדרשים. התוכנית האדריכלית במידה ויש כזו מצורפת ב4 עותקים שונים שכולם חתומים. לאחר מכן הבקשה תועבר לבדיקה ותקבלו אישור על קבלת הבקשה שלכם. בשלב הבא הרשות תבצע ביקורת מטעמה בעסק שלכם ותעדכן על ליקויים שונים בתחומים שונים שיש לתקן לצורך קבלת ההיתר. לאחר תיקון הליקויים מבעל העסק מתקבלת החלטה בנושא. במידה והתשובה היא שלילית יש לבצע תיקונים נוספים ולהגיש את הבקשה בשנית. במידה והתשובה חיובית רישיון העסק מונפק וניתן להתחיל לתפעל את העסק בצורה חוקית.

אנא צרו עמנו קשר באתר או בטלפון 054-2553666 ונשמח ללוות אתכם בתהליך.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here